Program „Czyste Powietrze” – zaświadczenie

Zgodnie z ustawą z dnia 14 sierpnia 2020r. o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw ( Dz.U. poz. 1565) , która poprzez dodanie przepisu art. 411 ust 10h do ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r - prawo ochrony środowiska, wprowadziła nowe zadania dla wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, które polega na wydaniu zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osobom, które zamierzają złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu „ Czyste Powietrze”.

Zaświadczenia o dochodach do Programu „ Czyste powietrze” wydawane są  przez Gminny  Ośrodek Pomocy Społecznej w Malechowie po uprzednim złożeniu wniosku/żądania

o wydanie zaświadczenia, o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego.

Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania do wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej do dnia złożenia wniosku powinna uzyskać od wójta,  takowe zaświadczenie.

Wydanie zaświadczenia następuje na żądanie osoby fizycznej!

Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych w:

    1. przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 lipca danego roku;

    2. ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia do dnia 31 grudnia danego roku.

Dochodem, o którym mowa, jest dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 111).

 

Żądanie wydania zaświadczenia zawiera następujące dane wnioskodawcy oraz członków jej gospodarstwa domowego:

    1. imię i nazwisko;

    2. numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość;

    3. adres miejsca zamieszkania;

    4. adres poczty elektronicznej wnioskodawcy lub numer telefonu wnioskodawcy, o ile je posiada.

W zaświadczeniu podaje się wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej oraz wskazuje się, czy dochód ten dotyczy członka gospodarstwa domowego jednoosobowego czy gospodarstwa domowego wieloosobowego.

 

Gdzie można złożyć wniosek?

    • W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Malechowie w poniedziałek- środa od 7.15 do 15.15; w czwartek od 7.00 do 16.00 oraz w piątek od 7.00 do 14.00

    • Za pośrednictwem poczty

    • Za pośrednictwem e-puap - podpisany podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym

 
Wytworzył:
Beata Kaźmierczak
Udostępnił:
Drewniak Małgorzata
(2021-02-03 10:48:45)
Ostatnio zmodyfikował:
Drewniak Małgorzata
(2021-02-03 10:52:21)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki